Gwarancja producenta firmy Windmöller GmbH na kolekcję podłóg wineo 500 i 700!

Dziękujemy za wybór produktu wineo® firmy Windmöller. Niniejszym otrzymują Państwo certyfikat gwarancji na zakupiony produkt. Windmöller GmbH udziela gwarancji niezależnego producenta zgodnie z następującymi warunkami:

1. Brak ograniczeń ustawowych praw gwarancyjnych

Nasze ustawowe zobowiązania gwarancyjne i odpowiadające im prawa gwarancyjne pozostają nienaruszone przez niniejszą gwarancję producenta. Nasze ustawowe zobowiązanie gwarancyjne i powiązane prawa gwarancyjne nie są również poszerzone przez niniejszą gwarancję producenta. Naruszenia niniejszej gwarancji producenta nie uzasadniają wady materiałowej. Prawa gwarancyjne wymienione w niniejszej gwarancji producenta odzwierciedlają prawa osoby uprawnionej do gwarancji zgodnie z niniejszą gwarancją producenta.

Niniejsza gwarancja producenta nie obejmuje dalszych roszczeń, w szczególności odszkodowania za szkody bezpośrednie i pośrednie.

2. Gwarant

Gwarantem jest firma Windmöller GmbH, Nord-West-Ring 21, 32823 Augustdorf.

3. Osoba uprawniona do gwarancji

Osobą uprawnioną do gwarancji jest pierwszy nabywca, mający siedzibę w Polsce, który zakupił produkt wineo® od sprzedawcy do użytku prywatnego i który wnioskował o osobisty certyfikat gwarancji zgodnie z naszą specyfikacją na stronie www.wineo.de/Service/Garantien.

4. Okres gwarancji

Okres gwarancji podany w punkcie 5 zależy od danej kolekcji. Gwarancja rozpoczyna się w momencie zakupu produktu przez osobę uprawnioną do gwarancji. Data zakupu podana na fakturze oznacza początek okresu gwarancyjnego. Okres gwarancji nie ulega przedłużeniu ani nie rozpoczyna się na nowo w wyniku realizacji usług gwarancyjnych.

5. Zakres i usługi objęte niniejszą gwarancją producenta:

Gwarancja obejmuje wszystkie pokrycia podłogowe pierwszego gatunku z asortymentu wineo®, jak wspomniano powyżej. Usługi gwarancyjne różnią się w zależności od danej kolekcji oraz w odniesieniu do zwrotu ceny zakupu lub zastępczej usługi gwarancyjnej z wygasłego okresu gwarancyjnego.

Właściwości gwarantowane przez niniejszą gwarancję producenta, zgodnie z oznakowaniem w karcie technicznej produktu, w zakresie odporności na ścieranie, odporności na zaplamienia, odporności na promieniowanie UV, systemu łączenia i stabilności produktu, można znaleźć w poniższych wyjaśnieniach, jak również w dokumentach gwarancyjnych, które zostaną przesłane osobie uprawnionej do gwarancji na jej wniosek (patrz punkt 3).

ŚCIERANIE: zgodnie z normą DIN EN 13329:2017-12

Zgodnie z tą normą, według wskazań i granic wyznaczonych przez normę DIN EN 13329, istnieje gwarancja na odporność warstwy wierzchniej na ścieranie, aż do przetarcia do dolnej warstwy, gdy tylko warstwa dekoracyjna zostanie całkowicie przetarta na powierzchni co najmniej jednego centymetra kwadratowego. Podczas badania twardej wykładziny podłogowej para kół ciernych jest pokrywana papierem ściernym. Podczas przeprowadzania tych testów dochodzi do wymuszenia przetarcia naszych pokryć podłogowych. W zależności od klasy użytkowania (= połączenie obszaru zastosowania oraz intensywności użytkowania) nasze powierzchnie osiągają wymagane wartości wytrzymałości. Ślady ścierania na krawędziach paneli są wyłączone z gwarancji.

ODPORNOŚĆ NA ZAPLAMIENIA: zgodnie z normą EN 438

Gwarantujemy naszym produktom bardzo niskie zaplamienie zgodnie z i w granicach normy EN 438. Warunkiem bardzo niskiego stopnia zabrudzenia jest przestrzeganie naszych specyficznych dla produktu wytycznych dotyczących użytkowania i pielęgnacji, o które można w każdej chwili poprosić.

wineo 500 i 700 są odporne a substancje plamotwórcze zgodnie z EN 438.

ODPORNOŚĆ KOLORU NA ŚWIATŁO SZTUCZNE: zgodnie z DIN EN ISO 105-B02

Gwarancja dotyczy odporności powierzchni dekoracyjnej na sztucznie wytworzone światło zgodnie z DIN EN ISO 105-B02, które imituje naturalne światło słoneczne. Próbka jest poddawana napromieniowaniu w regulowanych warunkach wraz z zestawem materiałów referencyjnych. Odporność na światło jest oceniana na podstawie zmiany koloru próbki testowej z użytymi materiałami referencyjnymi. wineo 500 i 700 nie są jednak całkowicie odporne na światło.

Jeżeli osoba uprawniona do gwarancji zgłasza wobec nas roszczenia z tytułu niniejszej gwarancji producenta, ponieważ gwarantowana właściwość nie występuje w okresie gwarancyjnym, wykonamy według naszego uznania jedną z następujących alternatywnych usług, przy czym, z wyjątkiem dostawy produktu wineo® podobnego do dekoru, następujące usługi będą ograniczone do tej części produktu wineo®, w której nie występują gwarantowane właściwości:

  • 1.  naprawa; lub
  • 2. dostarczenie towarów zastępczych. Dostawa towaru zastępczego odbywa się do pierwotnego punktu sprzedaży.  W przypadku dostawy towarów zastępczych będziemy starali się dostarczyć taki sam towar jak wadliwy produkt wineo®. Jeśli nie jest to możliwe, na przykład dlatego, że dany wzór nie jest już dostępny, możemy alternatywnie dostarczyć produkt wineo® podobny do dekoru, przy czym podobieństwo dekoru pozostawiamy naszemu uznaniu. Jeżeli zamiast tego produktu dostarczymy produkt wineo® podobny do dekoru, będziemy zobowiązani do dostarczenia towaru zastępczego dla całego pomieszczenia, którego to dotyczy; lub
  • 3. zwrot ceny zakupu zapłaconej przez osobę uprawnioną do gwarancji za wadliwy produkt wineo® w zależności od upływającego okresu gwarancji zgodnie z poniższą tabelą:
Produkt Standardowy okres gwarancji Przedłużenie gwarancji przy zastosowaniu odpowiedniej maty podkładowej wineo PU Świadczenie zastępcze/ zwrot ceny zakupu zapłaconej przez osobę uprawnioną do gwarancji/wymiany wadliwego produktu wineo® w zależności od okresu gwarancji, który upłynął.
wineo 500/700 25 lat plus 5 lat do standardowego okresu gwarancji Świadczenie zastępcze w przypadku gwarancji jest corocznie zmniejszane o 1/20 w zależności od wartości podłogi np: 0 do 1 roku: 25/25 od 1 do 2 lat: 24/25 ... ... 23 do 24 lat: 2/25 od 24 do 25 lat: 1/25

6. Dalsze warunki gwarancji; powody wykluczenia

Panele podłogowe muszą być zamontowane zgodnie z załączoną instrukcją montażu. Można stosować wyłącznie oryginalne akcesoria wineo®. Nieodpowiednie przygotowanie podłoża/powierzchni, nieprawidłowy montaż lub użycie oraz wszelkie naruszenia powyższych wytycznych spowoduje utratę gwarancji. Po prawidłowym i zgodnym z wytycznymi producenta montażu paneli podłogowych należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta dotyczącymi czyszczenia i pielęgnacji, zgodnie z którymi można stosować wyłącznie zatwierdzone środki czyszczące.

Zużycie, uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym montażem, nieodpowiednim czyszczeniem, pielęgnacją lub konserwacją, jak również normalne ślady zużycia nie uzasadniają roszczeń z tytułu niniejszej gwarancji producenta. Instrukcje montażu, jak również zalecenia dotyczące czyszczenia i pielęgnacji można uzyskać od nas i są dostępne na stronie www.wineo-polska.pl

Przed montażem należy sprawdzić towar pod kątem wad. Jeżeli wady są widoczne, a mimo to towar został ułożony, nie można dochodzić żadnych praw z tytułu niniejszej gwarancji producenta.

Próby usuwania wad dokonywane przez klienta lub zlecanie usuwania wad osobom trzecim powodują utratę praw wynikających z niniejszej gwarancji.

Możemy uzależnić świadczenie usług gwarancyjnych od możliwości wizualnej kontroli produktów, których dotyczy problem.

7. Procedura dochodzenia praw z gwarancji zgodnie z niniejszą gwarancją producenta

Jeżeli osoba uprawniona do gwarancji chce dochodzić praw wynikających z niniejszej gwarancji producenta, musi ona złożyć reklamację w formie pisemnej lub tekstowej (także pocztą elektroniczną) na następujący adres, załączając dowód zakupu i zdjęcia, w ciągu 30 dni od wykrycia wady:

Windmöller Polska Sp. z o.o.
ul. Mińska 38
54-610 Wrocław
e-mail: biuro@wineo-polska.pl

8. Brak udziału w postępowaniu rozstrzygającym spory przed organem pojednawczym konsumentów

Niniejszym informujemy, że nie chcemy ani nie jesteśmy zobowiązani do udziału w postępowaniu rozstrzygającym spory przed organem arbitrażowym konsumentów.

 

Windmöller GmbH

Wrzesień 2023